Kaip pagerinti santykius su darbdaviu?

Post image for Kaip pagerinti santykius su darbdaviu?

Jei tu jau turi darbą ar kaip tik šiuo metu jo ieškai, vienas didžiausių galvos skausmų yra tai, kaip įtikti viršininkui. Geri santykiai su darbdaviu garantuoja sėkmingą kopimą karjeros laiptais, gerą atlyginimą ir palankų psichologinį darbo klimatą. Tam, kad visą tai pasiektum, nėra kito kelio, kaip tik lengvas bendravimas su darbovietės „galvomis“. Pateikiame keletą patarimų, kurie (tikimės) pagerins santykius su viršininku, ar bent jau padės juos geriau suprasti. 

  • Nepamirškite, kad jūsų viršininkas gali pagelbėti. Nesvarbu, ar darbdavys puikiai sutaria su savo pavaldiniais ar ne, savo darbą jis išmano tikrai gerai. Labai dažnai neįsiklausome į viršesnių žmonių mums duodamas įžvalgias pastabas ar patarimus, kuriuos mes tiesiog „praleidžiame pro ausis“. Iš viršininkų galima daug ko išmokti, tačiau reikia atsiminti, kad ir žodinę pagalbą reikia užsitarnauti. Net patys blogiausi darbdaviai gali pasakyti išmintingą mintį ar net keletą jų.
  • Pabandyk suprasti savo viršininko lūkesčius. Jūsų ir darbdavio santykiams būdingas simbiotiškumas: tai reiškia, kad jūsų sėkmės atveju sekasi ir bosui.  Tiek viršesnis už tave, tiek tu, abu turite besąlygiškai pasikliauti vienas kitu, kad užduotis ir kilusius sunkumus įveiktumėte kartu. Veikdami draugiškai jūs galėsite lengviau pasiekti įmonės tikslų.  Būtinai atsiminkite, kad neįvykdžius darbo užduočių, įmonės vadovų „kirvis“ palies ne tik jusų kaklą, bet ir tavojo viršininko.
  • Pateisink viršininko lūkesčius. Šis patarimas glaudžiai susijęs su prieš tai buvusiu. Jei tu nuvilsi darbdavį, neįvykdydamas užduočių, kurias jis tau nurodė, negali kaltinti nieko daugiau, kaip tik pats save. Jei darbas yra per sunkus vienam asmeniui ar jis tiesiog fiziškai neįveikiamas, sprendimas, ar kreiptis į viršininką ar ne, priklauso tik nuo tavęs. Būtina jį informuoti apie nerealius užduoties parametrus, galima paprašyti jo patarimo, kaip su visu tuo susidoroti. Viršininkas niekada nelinkėtų blogo nei vienam iš savo darbuotojų. Yra tikimybė, kad apkraudamas jus sunkiu darbu, viršininkas „matuoja“ jūsų galimybes ar atsidavimą darbui.
  • Būk savo vietoje. Nei vienas viršininkas nepakęs darbuotojų, kurie laiko save viršesniais, nei kiti įmonės pavaldiniai. Jei būsi pernelyg pasitikintis savimi, darbdavys pradės abejoti tavo galimybėmis ir sugebėjimais, tokiu būdu pastoviai būsite stebimi ir tikrinami. Įmonei reikalingi tokie tarnautojai, kuriais būtų galima pasitikėti ir nelaimės atveju. Todėl, jei leisi sau dažnai klysti, viršininkas tavimi nepasikliaus, o esant menkiausiems nesklandumams, išmes iš darbo. Tačiau jei tu esi būtent tas žmogus, kuriam nereikia nurodyti kiekvieno žingsnio, kuris prisiima atsakomybės naštą dėl savo rezultatų ir nesėkmių, viršininkas tikrai tave gerbs kaip darbuotoją.
  • Stenkitės galvoti apie ateitį. Jei nutiko taip, kad visiškai susimovei vykdydamas užduotį, visada kuo greičiau pabandyk sugalvoti planą, kaip tą problemą ištaisyti (žinoma, jei tai dar įmanoma). Tikriausiai nei vienas iš mūsų nenorėtume, kad naujienos apie nesėkmingą projektą viršininko ausis pasiektų iš kurio nors kito darbuotojo, būtų dar blogiau, jei darbdavys apie tai sužinotų iš investuotojų ar iš nepatenkintų klientų. Sėkmingas „plano B“ parengimas pakels jūsų įvaizdį viršininko akyse.
  • Būkte atlaidūs savo viršininkui. Jei tu gavai nemenką priedą prie algos  dėl puikiai atliktų pareigų, tačiau tavo viršininkas net nepadėkojo, tai nesuteikia tau teisės tiesiai į akis išsakyti: „kaip sunkiai, po galais, aš dirbau, o tu nė ačiū neišspaudei“. Gali būti, kad viršininko padėkos žodis buvo toks nežymus, kad tu jo net nepastebėjai. Tačiau jei tavo darbdavys yra tikras pabaisa, kuris sugeba tik komanduoti ir niekada nepajudina nė piršto, kad padėtų, verčiau gero žodžio nesitikėti ir nesivarginti kreiptis į jį dėl tokių niekų.

  • Darbo kritikos nepriimk asmeniškai. Žinoma, tai sunkiau pasakyti, nei padaryti. Tačiau kartais, kai mus kritikuoja, mes tai priimame labai asmeniškai. Niekada neleiskite, kad asmenybės bruožai nugalėtų jūsų profesionalumą darbe. Tokiu atveju jūsų veikla taps neefektyvi, suprastės darbo kokybė. Svarbu atsiminti, kad viršininko tikslai yra nukreipti visus darbuotojus savo pareigas atlikti teisingai ir kompetetingai. Tačiau ne visi darbdaviai naudoja tinkamus darbuotojų skatinimo būdus. Geriau būti supratingesniems ir įžvalgiems, o viską stengtis atlikti taip, kaip jie pageidauja.
  • Neversk viršininko rausti iš gėdos. Toks tavo elgsys jus nuves tiesiai į karjeros žlugimą. Dar blogesnis variantas – jei jūs pradėsite viešai kritikuoti ar atskleisite jo padarytas klaidas. Viršininkas ant jūsų pyktį laikys visą likusį gyvenimą. Net jeigu tu matai, kad viešojo projekto gynimo metu tavo darbdavys nusišneka, geriau jam to neparodyti, nes gali būti, kad jis to niekada ir nesupras!
  • Jei reikia, galima viršininku manipuliuoti. Tikriausiai sunku įsivaizduoti, kaip galima manipuliuoti savo darbdaviu, tačiau taip nutinka kasdien. Jei tu viską atlieki teisingai, palypėjimas vienu karjeros laipteliu aukštyn – garantuotas. Viršininko elgesio reguliavimas ta linkme, kuria norime, kad jis veiktų, reikalauja nepaprasto profesionalumo ir gerų įgūdžių. Svarbiausia yra iniciatyvos imtis pačiam, ieškoti naujų alternatyvų.Visus pasiūlymus teikti vadovui bei kuo daugiau jį konsultuoti įvairiais klausimais. Būkite savo srities profesionalas! Tai geriausias būdas viršininką laikyti savo rankose.

Previous post:

Next post: